• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Przedszkole Nr 25
"BAJKA" w Koninie

herb konina godlo polski Logo BIP

 1. "Nad morzem” – rozmowa z dzieckiem. Na dywanie leży napis: Nadmorskie krajobrazy. Dziecko przygląda się ilustracji na ekranie komputera, określa przy tym cechy krajobrazu nadmorskiego.

morski krajobrazmorski krajobraz 3morski krajobraz 5morski krajobraz 4morski krajobraz 2morski krajobraz 5

Rodzic pokazuje dziecku kartoniki z wyrazami do czytania globalnego: mewy, wydmy, statki, kutry rybackie, fale, piasek. Rodzic również przygotowuje rozsypankę wyrazową ze zdaniami: Tam lata mewa. Tam daleko pływa statek. To piaskowe wydmy. Każde zdanie jest napisane na kartkach innego koloru. Dziecko dobiera wyrazy wg kolorów kartek i stara się ułożyć zdania. Następnie dziecko udziela odpowiedzi na pytania R.: Dlaczego lubimy morze?; Co zabieramy ze sobą, idąc na plażę?; Co można robić na plaży?; O czym należypamiętać, gdy jesteśmy z rodzicami na plaży?; Dlaczego morze jest niebezpieczne?; Kto dba o nasze bezpieczeństwo nad morzem? Następnie dziecko rozwiązuje zagadki dotyczące plaży:
W cieniu jego się schowasz,
kiedy jesteś na plaży,
a słońce z wysoka
bardzo mocno praży. /parasol plażowy/

Ochroni cię przed wiatrem,
kiedy jesteś na plaży.
Poczujesz wtedy jak mocno
letnie słońce praży. /parawan/

Człowiek za burtą!
O tam! Widać ręce, głowę!
Rzucić trzeba prędko,
koło… . /koło ratunkowe/

Nie leży na plaży,
wypatruje oczy.
Gdy potrzebna pomoc,
szybko w wodę skoczy. /ratownik/

Jakie białe ptaki
lubią morskie szlaki? /mewy/
Stoi nad morzem. Nigdy nad rzeką.
Jej światło widać bardzo daleko. /latarnia morska/

Nad morzem ta łódź
to jest miejsce pracy.
Na połów ryb tą łodzią
ruszają rybacy. /kuter rybacki/

2. „Ryby w morzu” – zabawa z kocem. Dziecko z rodzicem trzymają koc,w środku są piłki. Dziecko z rodzicem spokojnie poruszają kocem, tak by piłki nie wypadły. Na hasło: Połów! – dziecko stara się wyrzucić wszystkie piłki z koca, energicznie nim poruszając w górę i w dół.

3. „Idzie rak-nieborak” – zabawa grafomotoryczna z wykorzystaniem piszę i liczę,str. 74. Dziecko siedzi na dywanie w siadzie prostym. Kroczy po wyprostowanych nogach kciukiem, palcem wskazującym i środkowym, aż do palców stóp z jednoczesną recytacją:
Pewien rak – nieborak zawsze chodził sobie wspak.
Kraby łypią na to okiem i wędrują sobie bokiem.
Na słowo bokiem dziecko łapie się za palce stóp. Następnie powtarza to samo prowadząc czterokrotnie palce jednej ręki po przedramieniu drugiej i na odwrót. Następnie siada z rodzicem tak, by miało możliwość rysowania na plecach rodzica. Recytują rymowankę i kreślą dowolne wzory, litery itp. Potem robi to samo na dużym kartonie przy pomocy mazaków. Na koniec wykonuj ćwiczenia w  piszę i liczę,str. 74.

4. "Czereśnie i dzieci" – osłuchanie z piosenką.

Czereśnie i dzieci sł. Stefania Szuchowa, muz. Andrzej Banasiewicz

Różowe czereśnie pomiędzy listkami,
do niskich gałęzi dosięgamy sami.
   Przystawimy sobie drabinkę, stoliczek,
narwiemy czereśni pełniutki koszyczek.
Różowe czereśnie pomiędzy listkami,
do niskich gałęzi dosięgamy sami.
    A wróble się śmieją z kłopotów dziecięcych,
bo na czubku drzewa czereśni najwięcej.
Różowe czereśnie pomiędzy listkami,
do niskich gałęzi dosięgamy sami.
    Takie są dojrzałe, że aż leci ślinka,
ćwir – ćwir, niepotrzebna wróbelkom drabinka.
Różowe czereśnie pomiędzy listkami,
do niskich gałęzi dosięgamy sami.
    Zrobią dzieci kukłę, lecz nie dla zabawki,
będzie straszyć wróble i odganiać kawki.


Aktywne słuchanie piosenki – dziecko stoi i w trakcie czterech pierwszych taktów rysuje w powietrzu koła; w drugiej części zwrotki – cztery pozostałe takty – wędruje w dowolnych kierunkach i klaszcze. .
Zabawa z rytmem – dziecko dostaje drewnianą łyżkę i wystukuje rytm z jednoczesną recytacją
Ró – żo – we cze – reś – nie
Ma – lut – ki sto – li – czek
Peł – niut – ki ko – szy – czek

Nauka słów pierwszej i drugiej zwrotki piosenki.

5. „Plażowe liczenie” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem karty pracy 4,str. 26. R. ma kartoniki z liczbami, a dziecko ma liczmany (klocki) i wyjaśnia, że Supełek liczył na plaży różne rzeczy, które tam widział. R. pokazuje dowolną liczbę na kartoniku i mówi, że na plaży jest tyle parasoli plażowych (R. pokazuje kartonik z liczbą). Dziecko głośno mówi, jaką cyfrę pokazał R. i układa właściwą liczbę liczmanów. Po ćwiczeniach dziecko wykonuje zadanie w karcie pracy 4,str. 26.

6. „Taniec krabów” – zabawa ruchowa przy melodii piosenki Czereśnie i dzieci, dziecko samodzielnie wymyśla układ taneczny do piosenki.

7. „Słońce wschodzi i zachodzi” – zabawa muzyczno-plastyczna. Dziecko porusza się przy muzyce. Dziecko zaczyna rysować ręką wiodącą w powietrzu jak największy łuk od lewej do prawej strony – słońce wschodzi coraz wyżej, a zachodzi coraz niżej. Następuje przerwa w muzyce - Rodzic stopuje muzykę- Gdy powraca melodia, dziecko porusza się swobodnie w jej rytmie. Po kilku powtórzeniach dziecko siada przed kartką A3 (może być A4) leżącą pionowo. Składa ją na pół, łącząc ze sobą krótkie boki. Przy melodii C. Saint – Saens – Akwarium z cyklu Karnawał zwierząt, maluje fale w dolnej części kartki. Gdy usłyszy gamę wznoszącą i opadającą  – w górnej części kartki rysuje łuk – półkole– jak największe, od brzegu do brzegu. Gdy powróci muzyka klasyczna – rysuje fale. Następnie kolorową kartkę formatu A4 składa po przekątnej oraz rozcina. Na tle łuku układa dwa trójkąty – żagle i dorysowują kadłuby żaglówek lub wyrywa palcami z kolorowego papieru.

8. "Na plaży" - gra interaktywna. Dziecko zapamiętuje ułożone przedmioty, następnie wskazuje co w danym miejscu było ułożone.

Na plaży

 

Siwińska Marta

facebook