• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • włącz większą interlinie+
  • Kontrast:
  • włacz kontrast
  • wyłacz kontrast
  • Informacje:
  • jezyk migowy
  • invalid
  • Mapa strony:
  • mapa strony

krasnoludki

Krasnoludki

kotki

Kotki

misie

Misie

wedrowniczki

Wędrowniczki

ekoludki

Ekoludki

Zobacz wszystko

Cele ogólne:


• wprowadzenie pojęć : wiedza, wytrwałość;
• poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
• nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
• poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
• kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
• posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
• kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8; operowanie liczebnikami porządkowymi;
• kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
• kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
• rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
• rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
• rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
• rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
• zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
• rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
• rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
• kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
• kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

 

PIOSENKI I WIERSZE

Gimnastyka dni tygodnia - wiersz
Ilona Dziubek


Gimnastyka – dobra sprawa,
co dzień wszystkim radość sprawia.
Gdy niedziela się zaczyna,
trening tydzień rozpoczyna.
W poniedziałek dwa podskoki,
wtorek lubi kroki w boki.
Środa kręci dwa kółeczka,
no a w czwartek jaskółeczka.
W piątek szybko dwa przysiady,
a sobota robi ślady.
I tak przez tydzień cały,
dni tygodnia wciąż szalały

 

Piosenka o podróżach
sł. i muz. Joanna Bernat

A kiedy już urosnę,
to słowo wszystkim daję,
zostanę podróżnikiem
i zwiedzę wszystkie kraje.
          Ref.: Podróże, ach, podróże,
                   te małe i te duże.
                   Kochamy je, bo przecież      
                   tak wiele uczą nas o świecie.
Polecę do Berlina,
odwiedzę tam kuzyna.
Z Warszawy do Krakowa
też będę podróżować.

                     W Afryce lwa zobaczę,
                     pobiegam z żyrafami.
                     W Australii spotkam strusia,
                     poskaczę z kangurami
 A kiedy już urosnę,
to słowo wszystkim daję,
zostanę podróżnikiem
i zwiedzę wszystkie kraje.

social background

Przekierowanie na stronę Facebook

Przekierowanie na stronę Instagram