• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Przedszkole Nr 25
"BAJKA" w Koninie

herb konina godlo polski Logo BIP

Treści programowe:

Świat wartości

Wewnętrzne potrzeby

  • dostrzeganie potrzeb wyższych innych osób,
  • poznawanie sposobów wyrażania własnych i odczytywania cudzych uczyć.

Wartości społeczno-moralne

  • poznawanie różnych wartości, takich jak: prawda, szacunek, szczęście, uczciwość, odwaga, itp., poprzez literaturę, formy teatralne,
  • ocenianie zachowań postaci z literatury dziecięcej.

Ja

Emocje, radzenie sobie z nimi

  • nazywanie i przedstawianie podczas zabaw różnych stanów emocjonalnych (np.: smutek, radość, złość, strach itp.).

Koledzy, grupa przedszkolna

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Początkowa nauka czytania i pisania

Percepcja wzrokowa

  • wyszukiwanie takich samych obrazków, zabawek,
  • układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela,
  • składanie pociętych obrazków w całość według wzoru.
  • porównywanie dwóch schematycznych obrazków o tej samej treści, wskazywanie różnic
  • dobieranie elementów pasujących do całości.

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
  • samodzielne oglądanie książeczek, czytanie na niby
  • zachęcanie do oglądania książeczek oraz wypowiadania się na ich temat.

Kącik książki

  • zachęcanie do oglądania książeczek oraz wypowiadania się na ich temat.

Zainteresowania czytelnicze

  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
  • dzielenie się informacjami na temat ulubionych książek.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie wzrokowe

  • wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków
  • wskazywanie różnić pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami.

Spostrzeganie słuchowe

  • rozpoznawanie i naśladowanie różnych odgłosów, np.: wybranych zwierząt, pojazdów
  • odtwarzanie proponowanego rytmu (klaskanie, tupanie).

Myślenie (przyczynowo-skutkowe)

  • układanie historyjki obrazkowej (3 obrazki) według kolejności zdarzeń.

Pamięć

  • zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.

Uwaga

  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Zabawy dźwiękami

  • poruszanie się odpowiednio do wystukiwanego na bębenku lub tamburynie rytmu: marsz, bieg, podskoki.

Ćwiczenia oddechowe

  • uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność regulowania oddechu.

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

  • nazywanie przedmiotów i ich kolorów (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.)

Wypowiedzi ustne

  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Elementy matematyki

Organizacja czasu i przestrzeni

  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontunuowania dostrzeżonego rytmu.

Liczenie

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

Intuicja geometryczna

  • układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych.

W świecie techniki

Działalność konstrukcyjno-techniczna

  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych,
  • budowanie z naturalnych materiałów np. piasku.

Działalność plastyczna

Obcowanie ze sztuką

  • tworzenie prac plastycznych wykonywanych różnymi technikami.

Zainteresowania plastyczne

  • rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów,
  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru,
  • tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż).

W świecie sztuki – teatr

Teatr dziecięcy

  • uczestniczenie w różnych zabawach ruchowo-naśladowczych,
  • odgrywanie różnych ról w zabawach tematycznych.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście,
  • słuchanie utworów instrumentalnych.

Muzyka i ruch

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
  • ze śpiewem,
  • rytmicznych,

Rozwój fizyczny

W zdrowiu i w chorobie

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa,
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

facebook